In het decembernummer van Onder Namen is een artikel gewijd aan De Kroon. "We bestaan maar liefst 75 jaar en is nog steeds een familiebedrijf!", zegt Kevin De Kroon trots. En terecht! Zeker de afgelopen jaren is het voor menig onderneming lastig geweest het hoofd boven water te houden. Maar als je al 75 jaar mee draait heb je wel meer ups en down meegemaakt!
In de loop der jaren is De Kroon fors gegroeid. Ook het aantal facilitaire diensten is toegenomen. De Kroon facilitaire diensten bestaat uit De Kroon Schoonmaak, De Kroon Beveiliging, De Kroon Catering, De Kroon Hoveniers en De Kroon Zonwering. Er is bewust voor gekozen de facilitaire diensten voor klanten niet primair te 'managen' maar uit te voeren. "Wij zijn de dienstverlener. Dat de dienst is uitgevoerd volgens afspraak, onze klant is ontzorgd en er goed is gecommuniceerd, dáár staan wij voor!", zegt Peter de Wever (directeur).
De Kroon 3.0: 2.0 al achter de rug?
De meeste bedrijven zijn nog bezig met 2.0... Wat bedoelen wij dan met 3.0?
Onze branche is enorm in beweging! Er komen nieuwe concurrenten bij, klanten willen andere vormen van dienstverlening, andere contracten, flexibiliteit en zo meer.
Naast innovaties op technisch gebied, innoveren we ook in onze diensten en hoe we willen communiceren met onze klanten. "Dat is een proces dat we zorgvuldig doen. Onze medewerkers moeten het uiteindelijk kunnen doen. Dus samen met hun gaan we stap voor stap vooruit naar wat wij 3.0 noemen", zegt Peter.
De kwaliteit moet top zijn. Dat is de basis. Waar het beter kan doen we dat, maar waar het beter moet, zitten we er bovenop! Communicatie en transparantie zijn hierin een belangrijk speerpunt! Zijn afspraken duidelijk; vertellen we onze contactpersoon wat hij nodig heeft en moet weten; rapporteren we goed en duidelijk over de voortgang en oplevering van het werk; en zo meer.
"We maken snel grote stappen voorwaarts. En dat vergt ook veel van onze mensen! Flexibiliteit en veerkracht. En dan zie je hoe loyaal onze medewerkers zijn en trots om te werken bij De Kroon. Daar zijn we echt dankbaar voor. Zó kúnnen we ook vooruit! En dat moet ook, om mee vooraan te lopen met de besten in onze branche", zegt Kevin.
Wil je het het artikel lezen in Onder Namen lezen?
Het artikel in Onder Namen kun je hier downloaden: